Skip to main content

Deník – Dobrodružství jachty Bona Terra – Argentina, Chile, Antarktida [2007]

By 7.12.200713 září, 2016Deníky z cest
Dobrodružství jachty Bona Terra – Argentina, Chile, Antarktida [Mart Eslem]

Na životě mám rád okamžiky, kterými mě překvapí. Ať už mile nebo nepříjemně. Nejintenzivnější chvíle života jsou ty, které jsme neočekávali.

Na konci roku 2007 jsem se vypravil na svou druhou cestu do Antarktidy. Pln očekávání, jaký bude bílý kontinent  z pohledu osazenstva polární základny Eco Nelson. Očekávané zážitky v pobytu v Antarktidě však mnohonásobně přebily zážitky nečekané.

Plavba okolo zrádného mysu Horn přes bouřlivý Drakeův průliv. Malá sotva čtrnáctimetrová jachta Bona Terra se stala jevištěm silných prožitků šesti mužů, kteří se do té doby nikdy neviděli a sjeli se z různých končin světa. Prožili dny strachu, zoufalství i bolesti v podpalubí, které mělo pár měsíců později skončit na dně Drakeova průlivu. Je to příběh, který by neměl být zapomenut, i třeba jen z pouhé úcty k této skvělé lodi, která svou životní pouť zakončila nedaleko legendárního mysu Horn…

Recent Posts / View All Posts

Další kapitoly si můžete přečíst v mé nové knize

| Deník 010 | No Comments
Vážení čtenáři, další kapitoly mého deníku zde již bohužel nenajdete. Pokud Vás zaujal deník z mé druhé plavby do Antarktidy, můžete si jej dočíst na stránkách mé nové knihy. Mart…

Kapitola 8 – Poslední přípravy před vyplutím

Druhý den příprav. Zítra po půlnoci bychom měli konečně vyplout. Zjistil jsem, že jsem na palubě v podstatě jediná suchozemská krysa. Vedu proto osamocený boj se svou psychikou. Chvílemi jsem…

Kapitola 7 – Bona Terra

| Deník 010 | No Comments
Ve čtvrtek dopoledne jsem poprvé vstoupil na palubu jachty Bona Terra polského kapitána Janusze. Zhruba čtrnáctimetrový jednostěžník mně do žil mnoho optimismu nevlil. Spíše naopak ještě umocnil mé obavy z…

Kapitola 6 – Návrat do přístavu na konci světa

Ushuaia - přístav na konci světa – Ushuaia, Argentina Ushuaia, město na konci světa. Kromě privilegia, že se smí považovat za nejjižněji položené město planety, se pyšní ještě jedním unikátem.…

Kapitola 5 – Nečekané setkání

| Deník 010 | No Comments
V noci jsme v autobuse pocítili, že jsme o další den cesty blíže jihu. Tentokrát jsem nespal pouze v tričku, ale musel jsem si obléknout mikinu. Někdo si dokonce vybalil…

Kapitola 4 – Nekonečnými pláněmi Patagonie

Obelisk – symbol Buenos Aires – Buenos Aires, Argentina Pokud si někdo chce udělat přestavu o tom, jak to asi mohlo vypadat v bájné babylónské věži, ať navštíví autobusové nádraží Retiro…

Kapitola 3 – Zpět v milovaném Buenos Aires

| Deník 010 | No Comments
Naše letadlo včera přistálo v Buenos Aires asi ve tři čtvrtě na osm místního času. My Evropané jsme na svých hodinách měli v tu chvíli již téměř půlnoc. Proto, když jsme se…

Kapitola 2 – Už vím, že jsi!

Má cesta na konec světa se nečekaně zadrhla již na začátku své druhé etapy. Na milánském letišti Malpensa nám bylo, místo nástupu do letadla oznámena nepříjemná skutečnost. Let se ruší…

Kapitola 1 – Úvod

| Deník 010 | No Comments
Odvezl jsem svou dceru Madalenu do školky a poté se měl vrátit ještě domů. Při projíždění okolo našeho domu jsem však neodbočil. Pokračoval jsem v jízdě směrem ke kanceláři. Tak, jako…