Skip to main content

Deník – Z Ushuaia do Asunciónu – Argentina, Uruguay, Paraguay [2008]

By 6.1.200810 března, 2016Deníky z cest
Z Ushuaia do Asunciónu – Argentina, Uruguay, Paraguay [Mart Eslem]

Tento deník přibližuje mé toulání Jižní Amerikou po návratu z Antarktidy v lednu roku 2008. Po šťastném připluti do přístavu v Ushuaia mě čekal přesun z konce světa až téměř k obratníku Kozoroha. Poznal jsem dvě další země jihoamerického kontinentu, a sice Uruguay a Paraguay.

Během cesty jsem se potkal s kamarádem, polárníkem Jaroslavem Pavlíčkem, který mi dělal po několik dní společnost na cestách. Ukázal mi uruguayskou metropoli Montevideo a doprovodil mě k vodopádům Iguazú.

Závěr cesty jsem strávil v Argentině ve svém milovaném Buenos Aires.

Recent Posts / View All Posts

Kapitola 17 – Prázdniny končí…

| Deník 011 | No Comments
Téměř dva měsíce prázdnin. Přesně 52 dní trvala má cesta do Antarktidy a následné putování po Jižní Americe. Mám pocit, jako bych pobýval mimo domov minimálně rok. Skoro si připadám,…

Kapitola 16 – Poklidné dny v Buenos Aires

Poslední týden v Buenos Aires. Samotář v několika milionovém městě. Jak může vypadat takový týden v argentinské metropoli? Většinu času jsem věnoval odpočinku. Proč také ne, když mám prázdniny. Kromě…

Kapitola 15 – Čestný Vicencio

| Deník 011 | No Comments
Někdy jsem asi opravdu trochu naivní blázen. Dlouho jsem přemýšlel nad nějakým originálním dárkem pro své dcery. Po dlouhém toulání ulicemi San Telma a po Avenida Florida jsem se rozhodl…

Kapitola 14 – Fin Kari

Hotel O´Rei – Buenos Aires, Argentina Podařilo se mi spojit se s kamarádem Karim. Od doby, kdy jsme se viděli naposled v přístavu Ushuaia na jihu Ohňové země, uplynuly necelé…

Kapitola 13 – Večeře ve čtvrti Puerto Madero

| Deník 011 | No Comments
Vystoupil jsem na Retiru v Buenos Aires po téměř čtyřiadvaceti hodinách v autobuse. Ani jsem příliš neotálel, naložil si batoh na záda a přesunul se pěšky na sousední vlakové nádraží.…

Kapitola 12 – Zpět do Argentiny

Včera večer jsem sebral odvahu a vlezl si do sprchy na pokoji číslo 20 v hotelu Sheik. Nešlo o to, že bych se štítil, ale měl jsem spíše obavu z…

Kapitola 11 – Asunción

| Deník 011 | No Comments
Dlouhý a vydatný spánek, přesně to jsem potřeboval. Spal jsem možná dobrých dvanáct hodin a díky klimatizaci jsem se i musel přikrýt poměrně teplou prošívanou dekou. Okolo desáté jsem vyrazil…

Kapitola 10 – Paraguay

Vstával jsem po šesté hodině. Mám s sebou sice budíka, ale pro jistotu jsem požádal o vzbuzení i hotelovou službu. V půl sedmé mladík z recepce zaklepal na dveře a…

Kapitola 9 – Zdržení v Puerto Iguazú

| Deník 011 | No Comments
Neplánovaně jsem musel prodloužit svůj pobyt v Puerto Iguazú o den. Bohužel o den, který jsem proležel na pokoji. V noci jsem toho příliš nenaspal, díky křečím v břiše a…

Kapitola 8 – Ďáblův chřtán

Díky větráku, který jsme nechali běžet celou noc, jsem se výborně vyspal. Hluk točící se vrtule totiž dokonale izoloval i Jardovo chrápání. K ránu jsem se musel dokonce přikrýt, protože…

Kapitola 7 – Vodopády Iguazú

| Deník 011 | No Comments
Před desátou ráno jsme dorazili na autobusové nádraží v Puerto Iguazú. Toto třicetitisícové městečko je zřejmě nejvýhodnějším výchozím bodem pro každého návštěvníka vodopádů Iguazú. A to hned ze dvou důvodů.…

Kapitola 6 – Concordia

Recepční nás nevzbudila v půl šesté, jak jsme požadovali, ale až pět minut po šesté. Nastala proto honička. Žádné mytí a žádná snídaně. Seběhli jsme dolů před hotel a netrpělivě…

Kapitola 5 – Colón

| Deník 011 | No Comments
V noci se spustil pořádný liják. Jarda musel dokonce zavřít poklopy do lodi, aby nás příval vody nezatopil. Díky dešti se i razantně ochladilo na 22 stupňů Celsia. Musel jsem…

Kapitola 4 – Montevideo

Přespali jsme na palubě Jardovy plachetnice Eco Nelson 43. Jelikož má problém s motorem, a bylo potřeba i natřít kýl, je ocelová asi šest a půl metru dlouhá loď umístěna…

Kapitola 3 – Setkání s Jaroslavem

| Deník 011 | No Comments
Očekával jsem další horkou noc, protože na pokoji nebyla klimatizace. K mému překvapení jsem se však velice brzy musel přikrýt nejen prostěradlem, ale i teplou dekou. Obří větrák zavěšený pod…

Kapitola 2 – Colonia del Sacramento

Telefon z recepce mě vzbudil v pět hodin ráno. Mnoho jsem toho sice nenaspal, ale nevadilo to. V Ushuaia jsem spal až moc, a proto se to nyní zase vykompenzuje.…

Kapitola 1 – Čekání v Ushuaia a přesun do Buenos Aires

| Deník 011 | No Comments
Tento deník přibližuje mé toulání Jižní Amerikou po návratu z Antarktidy v lednu roku 2008. Po šťastném připluti do přístavu v Ushuaia mě čekal přesun z konce světa až téměř…